Bostadsbolaget Aranäs har varit nominerade till priset Kundkristallen varje år sedan 2008 och de har vunnit nio gånger. När priset återigen delades ut under den digitala galan på torsdagen fick Aranäs det igen.
– Det känns helt fantastiskt. Att få behålla utmärkelsen ett år som detta när vi fått ställa om hela vår verksamhet är väldigt roligt. Och vi är oerhört tacksamma för förtroendet från våra hyresgäster, säger Aranäs marknadschef Jessica Wikestam.
Hon berättar att de redan i våras började jobba med hur de kunde göra säkra hembesök, och hur de kunde skippa vissa hembesök helt och hållet. Fastighetsskötarna erbjöd i början av pandemin dessutom boende i riskgrupp att få sin mat inhandlad och levererad till dörren.
Men det är inte det enda som gjorde att Aranäs vann, tror Jessica Wikestam.
– Det här är resultatet av en långsiktig satsning. Ett av Aranäs främsta mål är att ha nöjda kunder, det är vårt primära fokus. Nu har vi fått utmärkelsen nio gånger och varit nominerade 24 så det är kanske ett tecken på att vi hittat ett sätt att samarbete med våra hyresgäster så det blir ett bra resultat.
Priset delas ut av Aktivbo, som samarbetar med flera bostads- och fastighetsföretag. De gör varje år en undersökning med ca 700 000 hyresgäster och kan sedan utse en vinnare, som är bäst på service och kvalité.
– Det är extra kul när det är hyresgästerna som säger sitt, säger Jessica Wikestam.
Louise Jungmalm
louise.jungmalm@kungsbackaposten.se